fotograf.uzerine.com


Haber bülteni üyeliği



Ziyaret Bilgileri

[ Cum, 29 Mar 2024 ]
Toplam 2 ziyaret
2 benzersiz ziyaretçi

 

FOTOĞRAF ÇEKİM TEKNİKLERİ


Fotoğraf makinesini nasıl tutmalıyız?

  1. Fotoğraf çekerken öncelikle fotoğraf makinesini iki elimiz ile tutmalıyız.
  2. Kollarımızın dirseklerimizden vücudumuza yapışık olmasını sağlamalıyız.
  3. Deklanşöre basmadan önce derin bir nefes almalıyız.

Bu adımlar ile fotğraf çekmek, fotoğraf makinemizi titretmeden ya da titretmeyi minimuma indirerek fotoğraf çekmemizi sağlayan temel önlemlerdir.

İpucu:  Duvar veya benzeri destekli bir yere yaslanarak veya tripod kullanarak çekimlerimizde titremeyi en aza indirgeyebiliriz.

Portre Fotografları

Özellikle portre fotoğrafları çekerken, arka planın sade olmasına özen göstermek, hem konuyu ön plana çıkarır, hem de fotoğraf makinemizin doğru yere odaklanmasını sağlar.

İpucu: Arka planda kadraj içerisine giren, ilgi odağının dağılmasını sağlayan objeler varsa ve başka bir şekilde kadrajlamamız mümkün değil ise , net alan derinliğini kısarak (diyaframı açarak f:2,8 ya da f:4 gibi) etkileyici fotoğraflar elde edilebilir.

Kompozisyon

Bazı fotoğrafları çarpıcı kılan, fotoğraftaki güçlü kompozisyondur. Fotoğraftaki kompozisyonun basit tanımı; "Kadraj içerisindeki objeleri, göze hoş şekilde seçmek ve düzenlemek"tir.

İpucu: Bazı anlarda fotoğraf makinemizin küçük hareketleriyle çok değişik kompozisyonlar yakalanabilir.

Konunun fotograf karesi içindeki yeri

Genel olarak çoğumuzun, fotoğraf çekerken yaptığı bir hata, o da konuyu kadrajın tam ortasına yerleştirmektir. Bu şekilde çekilen fotoğraflar daha az hareketli ve çok daha az dikkat çekici olurlar.Oysa, fotoğrafçı, öncelikle çekim yapacağı alanı çok iyi görmelidir. Vizörden baktığında, oluşan karenin her köşesine dikkat etmeli ve gözü bütün çerçeveyi dolaşmalıdır. Eğer gereksiz bir nesne giriyorsa ayıklamalı ve kadrajı değiştirmeli, gerekli bir nesne dışarıda kalıyorsa fotoğraf karesinin içine almalıdır.Bunu yeterince titizlikle gerçekleştirdikten sonra, fotoğrafa giren ve objektife en yakın olan nokta netlenmeli, sonra derinlikteki ( arka plandaki nesneleri veya ana objeyi ) net alabilmek için gerekli olan diyafram açıklığı ( 8, 11 veya 16 ) seçilip, çekim yapılmalıdır.

İpucu: Kadrajdaki konuyu çekerken, kareyi aklımızdan yatay ve dikey olarak üç eşit parçaya bölelim. Çizgilerin kesiştiği noktalar iyi bir kompozisyonda ilgi merkezinin yerleşeceği en doğru dört noktayı gösterir. Bu noktalara fotoğrafçılıkta "dört altın nokta" denir.

İpucu: Manzara fotoğrafları çekerken de ufuk çizgisinin bu çizgilere paralel ve kadrajın üçte birini dolduracak şekilde yerleştirmeliyiz. Ufuk çizgisinde oluşacak eğrilik ise dikkat edilmesi gereken sakıncalardandır.

İpucu: Genellikle yapılan hatalardan biri, gerekli diyafram açıklığını seçtikten sonra, makinalarını önce yakın objeye çevirip netleme yapılması ( yakın obje yan taraflardaysa, kenarlarda kalıyorsa ) ve sonra dönüp fotoğrafın çerçevesini yeniden oluşturup çekim yapmaktır. Bu hataya düşmemek için, öncelikle fotoğrafın çerçevesini (kadrajını)yapıp ve bunu hiç değiştirmeden, bozmadan (sağa sola dönüp netleme yaparak, yeniden eski kadrajı yapma çabasına girmeden), dilenen diyafram açıklığını seçip ve vizörden gözünüzü ayırmadan bütün kareyi gözden geçirmektir.

Editör Bilgileri

Moderatör

uzerine.com


Editöre Ulaşın

En Son Eklenenler

x-isini-pulsari
yaz-ucgeni
yerel-kabarcik
yildizlar-arasi-yolculuk
zhai-zhigang
avusturya-uzay-ajansi
birlesik-krallik-uzay-ajansi

Uzerine.com Copyright © 2005 Uzerine.com
uzerine.com Ana Sayfa | Gizlilik Sözleşmesi | Üye Girişi